"צעד מבורך": הרשות החרדית תורחב ותקבל תקן קבוע בממשלה

אבי יעקב No Comments on "צעד מבורך": הרשות החרדית תורחב ותקבל תקן קבוע בממשלה

הישג לסגן השר אורי מקלב: הממשלה אישרה היום את הרחבתה וקביעותה של 'הרשות החרדית' הפועלת לפיתוח כלכלי וחברתי של החברה החרדית בישראל. הרשות תהיה חלק בלתי נפרד מן הממשלה, ותיקח חלק בכל דיוני הממשלה וועדות הכנסת השונות.

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה החליטה על הרחבת פעילות הרשות החרדית של סגן השר אורי מקלב והפיכתה לרשות עצמאית ומבצעת. הרשות החרדית תהיה חברה בפורומים מקצועיים ממשלתיים, צוותים בין משרדיים, ובעדות שרים. כמו כן ביטלה הממשלה את זמניות הרשות החרדית והפיכתה לרשות קבועה בממשלה, בכדי לאפשר לרשות החרדית לפעול, ליזום ולהקים בעצמה פרויקטים בתחומים שתחת אחריותה מבלי להצטרך למשרדים אחרים.

סגן השר אורי מקלב הממונה על הרשות החרדית אמר: "הציבור החרדי גדול וגדל ואמור לקבל את שירותי ופעולות הממשלה לא על ידי שתדלנות אלא על ידי הממשלה עצמה זה דבר שצריך להיות מוטמע בעבודת הממשלה. לרשות החרדית הסמכות לעשות זאת בהתאמות הנדרשות. לציבור החרדי ישנם חסמים שונים בקבלת השירותים הממשלתיים, הרשות החרדית פועלת להביא את שירותי הממשלה בכלים המתאמים לציבור החרדי, אנחנו עושים זאת יחד עם הרשויות המקומיות במגוון הדרכים והפעולות הממשלה החליטה היום להרחיב את הפעילות ולהפוך את הרשות למבצעת בעצמה שתוכל לפעול במגוון הדרכים להתאים את השירות הממשלתי לציבור החרדי".

הרשות החרדית הינה הגוף הממשלתי לפיתוח כלכלי חברתי של הציבור החרדי בארץ, את הרשות החרדים הקים סגן השר אורי מקלב לפני כשנתיים במשרד ראש הממשלה ומאז הינה מתכללת ויוזמת פרויקטים בתחום הפיתוח הכלכלי של הציבור החרדי יחד עם משרד ממשלה שונים. מיום הקמתה פועלת הרשות בשיתוף פעולה מול גורמים רלוונטיים לביצוע עבודת מטה המשכית בסוגיות רוחביות הנוגעות לציבור החרדי, זאת, במטרה למפות את האתגרים והחסמים העומדים בפני המגזר החרדי ולנסות להגיע לפתרונות.

בשנה האחרונה הרשות החרדית פרסמה קול קורא לרשויות בהם מתגוררים קהילות חרדיות זאת לצד פעילויות בתחום הבריאות. כעת משבוטלה זמניותיה והפכה לרשות מבצעת תוכל הרשות החרדית כאמור לבצע בעצמה פרוייקטים בתחום שתחת אחריותה כך שיוסיפו גם סמכויות ביצוע עבור תכניות שהרשות תגבש, שהן תוצר ישיר של עבודת המטה שנעשתה.

יצויין כי הרשות החרדית, שפועלת היום תחת משרד ראש הממשלה, מהווה מוקד ידע בכל הנוגע לנושאים כלכליים-חברתיים הקשורים למגזר החרדי, ולכן החליטה הממשלה כי הרשות החרדית תהיה חברה בפורומים מקצועיים, צוותים בין משרדיים, ועדות שרים, בכתיבת החלטות ממשלה או חקיקה זאת על מנת להגדיל את התועלת הציבורית של התקציבים המושקעים, וליצור מדיניות הולמת ומותאמת למגזר החרדי ולצרכיו.



0 תגובות